Ajuntament de Faura

FAURA REIVINDICA EL TALENT MUSICAL LOCAL AMB EL CONCERT PRELUDI DEL CICLE “VICENT GARCÉS”





fb


Els músics faurers Manel i Jaume Pérez Ripoll protagonitzaran el pròxim 28 de juny,  a les 20 hores, a la plaça de l’Hostal, un programa inspirat en algunes de les grans obres del gènere operístic

Faura donarà el tret d’eixida a la seua programació musical d’estiu amb el concert preludi del Cicle de Música Valenciana i de Cambra “Vicent Garcés”, una actuació que tindrà lloc el pròxim diumenge, 28 de juny, a les 20 hores, a la plaça de l’Hostal.

L’actuació estarà protagonitzada pel duo “Manel & Jaume”, format pels germans faurers Manel Pérez Ripoll (trompeta) i Jaume Pérez Ripoll (trombó), juntament amb el pianista Juan Songel Sanchis que presentaran l’espectacle “Fent òpera”, una proposta que posa en valor la versatilitat dels instruments de metall i el seu diàleg amb el piano a través d’un repertori inspirat en grans obres del gènere operístic.

L’alcaldessa de Faura, Consol Duran, ha destacat que “aquest concert preludi és una aposta pel talent dels nostres músics, i, en aquest cas, per Jaume i Manel que han crescut musicalment a Faura i que, després de molts anys d’estudi, esforç i dedicació, estan desenvolupant trajectòries professionals de gran nivell”.

La iniciativa d’oferir un concert com a avantsala al Cicle de Música es va posar en marxa fa dos anys amb l’objectiu de donar protagonisme als joves músics de Faura i de les Valls, continua consolidant-se com un espai per reconéixer el talent local i oferir una plataforma als intèrprets formats al municipi perquè puguen compartir la seua trajectòria artística amb el públic. En aquest sentit, Duran ha assenyalat que “volem que el nostre poble siga també un espai on els nostres músics puguen donar-se a conéixer i trobar una finestra per mostrar la seua qualitat artística”.

DUES TRAJECTÒRIES DE PROJECCIÓ INTERNACIONAL

Manel Pérez Ripoll va iniciar la seua formació musical a l’Escola de Música de Faura abans de continuar els seus estudis al Conservatori de la Vall d’Uixó i al Conservatori Superior de Música de Castelló, on va obtindre el Títol Superior de Música l’any 2023 i el Màster d’Investigació i Interpretació Musical, el 2025. Actualment, continua la seua formació a la Brass Academy d’Alacant sota la tutela del professor Rudi Korp.

Al llarg de la seua trajectòria ha format part de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, l’Orquestra de la Universitat de València i la Jove Orquestra de Castelló, i ha sigut seleccionat per a participar en l’acadèmia d’orquestra europea del Schleswig-Holstein Musik Festival. També ha col·laborat amb formacions com la Bilbao Orkestra Sinfonikoa, la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears i l’Orquesta de Extremadura, entre altres.

Per la seua part, el seu germà, Jaume Pérez Ripoll, també va començar la seua formació a l’Escola de Música del municipi l’any 2009. Posteriorment, va continuar els seus estudis al Conservatori de la Vall d’Uixó i al Conservatori Superior de Música de Castelló, on va completar el Grau Superior i el Màster en Interpretació i Investigació Musical.

Ha format part de la Jove Orquestra de Castelló, la Jove Orquestra de la Comunitat de Madrid, la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València. Des de 2021 és membre de la Jove Orquestra Nacional d’Espanya (JONDE) i ha col·laborat amb nombroses orquestres nacionals, entre elles l’Orquestra de la Comunitat Valenciana (Les Arts), l’Orquestra Simfònica de Bilbao, l’ADDA Simfònica d’Alacant, l’Orquestra Nacional d’Espanya o l’Orquestra de València.

UN JULIOL PLE DE MÚSICA

El concert preludi donarà pas a una nova edició del Cicle de Música Valenciana i de Cambra “Vicent Garcés”, que se celebrarà durant tots els dissabtes del mes de juliol, a les 23 hores, a la plaça de l’Hostal. La programació d’aquest any comptarà amb la participació de destacades figures de la música nascudes o vinculades a Faura, com Èlia Casanova i Carmen Bosó, aquesta última recentment reconeguda pel gran públic després de la seua destacada participació en el programa de televisió de TVE “Aria, locos por la música”. “Per a nosaltres és un orgull veure com joves que van començar a formar-se a l’Escola de Música de Faura i en la Societat Joventut Musical de Faura actuen hui en algunes de les principals orquestres del país i tornen al seu poble per compartir el seu talent amb els seus veïns i veïnes”, conclou l’alcaldessa.

Tota la informació sobre el cicle, així com els currículums dels intèrprets, fotografies i material audiovisual de les actuacions, es pot consultar a la pàgina web www.fauradigital.es/cultura.

 

 

 

23 de juny de 2026